f

2013. március 14., csütörtök

Készülődés - legelső fázis

6 hét van már csak hátra. Azaz pontosan 41 nap, ha nem akar Zsebi Baba korábban jönni (ne akarjon!). Szóval ideje lenne készülődni.

A készülődés eddig abból állt, hogy beparáztam, ami nem hogy múlna, egyre feszültebbé, érzékenyebbé tesz. Persze, játszom a gondolattal, hogy lassan itt a szülés ideje, jó lenne most már kicsit jobban átlátni a dolgokat. Főleg olyanokra gondolok most, hogy mit kellene még venni, mire lesz szükség a kórházban, illetve utána az első hetekben (a későbbiekben úgyis kialakulnak a dolgok).

Reprodukáló blogján találtam egy nagyon-nagyon jó bevásárlási listát, ami alapján elkészítettem én is az enyémet. Itt nézhetitek meg, mire is gondolok én - jelenleg. Pár barátnőmnek, nagymamámnak megmutattam már, az ők észrevételei már (elvileg) megtalálhatók benne. Viszont ha Nektek is van valami hozzáfűznivalótok, szívesen meghallgatom (azaz elolvasom). 

A kórházi listában szerepel a könyv is. Azt mondták, hogy maga a tudat miatt mindenképp rakjunk be egyet, még akkor is, ha nem lesz idő olvasni. Az az igazság, hogy én ilyenkor szoktam blogokat olvasni - telefonról. Amit nagyon szerettem, mint feed-olvasó a Google Reader, amit bármelyik gépről, de még az iPhone-omról is tökéletesen elértem, mindig szinkronizálta egymást, és olyan funkciókkal rendelkezett, amit imádtam. Ma reggel az első hír, amibe belebotlottam, hogy július elsejével megszűnik. Oké, április 23-án és az utána lévő héten még működni fog, így a kórházban nem kell aggódnom, hogy miket olvassak, de a későbbiekben, a gyerek mellett fogadni mernék, hogy csak erre lesz lehetőségem, időm sem lesz regényekbe elmerülni. Illetve van néhány okos, hasznos, gyerekneveléssel foglalkozó bejegyzés, amit csillagoztam, hogy a későbbiekben újra és újra elolvashassam, szóval ezektől sem szívesen válnék meg. 

 
A sokk hatására egész délelőtt valami új lehetőséget kerestem. Fiatal Lány mutatta meg, de olvashattátok Via blogján is, hogy a Feedly elég jól szinkronizálja át az eddigi olvasott oldalakat. A csillagos, nem olvasott cikkeket is meghagyja, ami mégis zavaró lehet benne (nekem éppen nem, mert nem használtam), hogy a címkéket nem importálja. Továbbá, hogy mindegyik gépre le kell tölteni hozzá egy .exe fájlt. Telefonra létezik külön applikációja is. Az kevésbé tetszik, de lehet, csak szoknom kell még. 

9 megjegyzés :

  1. Viv. a kórházi listához; meg úgy általában: melltartóbetét! Sok! (Nem tudni, hogy három nap vagy egy hét amennyit bent kell maradni, mert mindig vannak váratlan helyzetek, úgyhogy ha előbbi, akkor feleslegesen vitted magaddal, de ha utóbbi, akkor nagyon nagy hála az Égnek, mert ha beindul a tejelválasztás... ;)) A másik pedig, hogy nekem volt ilyen hülye-kék színű bimbóvédő krémem. A fiúk általában jobban tudnak szopizni, mint a lányok, de ha mégsem, s kisebesedik, meg fáj, akkor napok-hetek, mire jobban lesz. A gyereknek nem árt, szájba veheti - s fogja is :) - neked meg hasznos. :)

    A berendezésekhez csak annyi, hogy mi az első 3-4 hónapban semmit nem használtunk a kis kád és a kiságy-pelenkázó kombón kívül. :) Nincs is nagyon másra szüksége.
    Viszont: cumisüveg, teának. Hasfájós babáknak tea (Mecsek márkanevű, DM-ben tuti kapható), ha nagyon durva a helyzet Gripe Water vagy Infacol, mindkettőt kaphatja kicsi korban is, mi váltogattuk. És cumi. Ergonómikus, fogvédős, mittudomén. Van aki ellenzi, nekem mindegyiknek volt, s ahogy a mellékelt ábra mutatja, a nagyok remekül leszoktak róla... ;)
    Igen, ami nagy szám volt, az a kiságyára helyezhető, forgós és zenélős játék. Pár hetes korától édesen figyelte, ahogy mozog, imádta, hogy zenél. Mi ajándékba kaptuk, de a Brendonban is kapható. :) Nagyon bejött a Levinek!

    Ha még eszembe jut valami, írok. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melltartóbetét, bimbóvédő krém - megjegyeztem :) Mindenképp beszerzek belőlük (egy rakatot :D)
      Megnyugtattál, mert ami így első hónapokban kell, az nagyjából megvan (a kiságy kérdéses még, de szerintem egy fiókban fogom altatni még az elején) :)
      Cumisüveget már néztem, de még nem vettem meg. Mindenképp olyat akarok, ami a mellhez hasonló. A cumival is így vagyok :) DM, a sarkon, teát majd akkor, ha kell.
      Éppen ma néztünk egy zenélő-fénylő játékot 7.000 forintért, de még nem döntöttük, hogy az, vagy egy egyszerűbb (és olcsóbb) lesz a befutó :)
      Köszönöm! Ha még eszedbe jut valami, várom :)))

      Törlés
  2. Nekem van egy-két megjegyzésem a listádhoz, aztán vagy megfogadod vagy sem. Etetőszék, előke, étkészlet: ráérsz akkor megvenni, ha már kap mást is (4-6 hónapos kor körül). Matracvédő: ha jól tudom kókuszmatrachoz nem kell, de azért kérdezd meg ott, ahol beszerzitek a matracot. Cumisüveg: szerintem csak akkor vegyél, ha szükség van rá. Mi vettünk egyet és semmire nem használtuk. Nem láttam a listán textilpelenkát, amire nagy szükség van szerintem büfiztetéshez, a feje alá tenni, stb. Hasznos lehet valamilyen bimbóvédő krém, mert általában kisebesedik az ember melle szoptatáskor. Most ennyi jutott hirtelen eszembe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nem akartam mindent így elsőre :) Főleg azokat, amikre az elején nincs még szükség.
      Matracvédőt megkérdezem :)
      A textilpelenkát a kórházas listába írtam, de éppen kérdezni akartam, hogy mennyit vegyünk :) Eddig kb. 4-5 darabot kaptunk (többet is, de azok olyan állapotban voltak, hogy inkább nem).

      Törlés
  3. Közben megtaláltam a textilpelenkát, csak lapoznom kellett volna. Én egyébként olyan 20db-ot javaslok belőle. Eleinte még ennyi sem tűnik elégnek, aztán később meg csak állnak majd a szekrényben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Fentebb elfelejtettem megköszönni:)))

      Köszönöm, megfogadom a tanácsod!

      Törlés
  4. :) én meg átvettem a kórházi listát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nyugodtan :) Nekem nagyon sokat segített a Tiéd :))) Hálásan köszönöm!!!

      Törlés
  5. Szia! Hú, az ilyet mindig úgy imádom olvasni :) Ilyenkor van okom arra, hogy elgondolkozzak, ha én 3-4-5 év múlva ugyanehhez a ponthoz érkezem, mit tennék, mit vinnék, mire lenne esetleg szükségem :) Meg persze a babatémát amúgy is imádom ^^

    A pihenőszék jó, de szerintem hamar "kinövi", és azért nem olyan olcsók, amik már tetszetősek is. Én, ha oda kerülök, azt valószínűleg kihagyom a listámból. Érdemes amúgy megnézni ezeket - és itt le fogtok lőni, - aprod.hu és társai oldalakon, kisággyal, belenkázóval, babakocsival egyetemben. Mert potom(abb) pénzért meg lehet kapni, lehet találni olyat, ami igen jó állapotú, sőt, mivel pl. pihenőszéket se fog használni x hónap felett a baba, alig használtak, még a boltit is lemossa az ember, ezt is át lehet mosni/törölni/fertőtleníteni, stb.

    Ezeken az oldalakon szintén akadhat/akadott (barátnőm így oldotta meg) varrónős hirdetés, aki babaágynemű varrásával foglalkozik, ez egyedi, különleges, a te elképzelésed szerint varrja, olcsóbb, barátságosabb lehet, mint az egyen tervezésű, baromi drága brendon cuccok, amik persze cukik, de borsos az áruk, esztétikában meg konstrukcióban pedig csak a drágábbak jobbak.

    Pelenkázóból olyat ajánlanék, ami függőlegesen áll a falhoz képest, amin a baba szembe fekszik veled, nem pedig oldalasan (ez érthető?). Au pair-kedésem során a családnál ilyen volt, és engem kimondottan zavart. Szerintem könnyebb szemkontaktust teremteni, figyelmet lekötni, stb. ha szembe van a baba.

    Étkészletnél ajánlanám a puha végű kanalakat. Villából nem tudom, létezik-e ilyen. Én Írországban találkoztam ezzel először a babák mellett, szerintem jó dolog :)

    Nem tudom, mennyire voltak hasznosak a gondolataim :) Nagyon boldog készülődést kívánok neked!
    Jane

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...